fredag 14. januar 2011

"Åh, jeg vil ha det akkurat sånn"!


 Har du ikke tenkt, eller sagt det mange ganger før? 
Men når det kommer til stykket, ville du egentlig hatt det akkurat som på bildene?
Jeg kan se produktbilder, men mer og mer sjelden tenker jeg at jeg ville hatt det sånn.
Jeg synes produsenter er råflinke til å inspirere, men de har også blitt mer 'outrerte'.
De viser trendene satt på spissen, omtrent som high fashion innen klesmote.
Det er få som faktisk går kledd helt sånn som modellene på catwalken,
og det er kanskje få som har hjemmet sitt helt som produktbildene?
Disse bildene er fra House Doctor, som oppsummerer godt trendene for tiden.
Den industrielle stilen fortsetter, ispedd enda mer naturlige materialer som tre.
Fremdeles mye hvitt og lyst, litt kontraster og herlige duse pudderfarger.
Mye jeg liker, og som kommer til å prege hjemmet mitt fremover.
Men jeg ville ikke hatt det akkurat sånn, bare nesten;)
Ha en finfin fredag!
post signature

28 kommentarer:

MissMette sa...

God morgen Heidi :)
Helt enig med deg her… mye fint å se, og jeg tenker også det når jeg ser noe fint :) Jeg liker vel egentlig ”bildet” – alltid syns vakre bilder er tiltrekkende, men som regel er det detaljene som jeg finner interessant :) Liker at trenden er lys og liker godt pudderfarger ♥ Ønsker deg en superfin fredag og helg, stor klem fra Mette

Snuskebassa sa...

God morgen!
Jepp, det blir satt på spissen, men allikevel så tenker jeg: JA! ihvertfall når settingen er en New York loftsleilighet, et slott osv.... :-)
Klem fra Liv

(eddas) sa...

Er enig med deg...og de tenker jo ikke funksjonaitet i et hjem....men det blir som en drøm:)Og drømmer trenger vi og:):)
Ha en fin fin dag
klemklem

Lobeliadamen sa...

Enig jeg også, men kule bilder er det iallefall :-)

Ha en herlig helg!

Klem W

Kirsti sa...

Ja der er den lille kjærstesofaen jeg viste i mitt forrige innlegg. Den er utrolig fin. Skulle ønske vi hadde mer House Doctor i Oslo.

Hildemor sa...

Hei, helt enig med deg, ikke alle klarer å ha det slik som på bildene nei:-).
Jeg liker så mange ting, så her blir det nok en lett mix.
Ha en god helg.
Klem Hilde

Brigg sa...

hehe..hva? hjemmet mitt ser faktisk just ut som et nedslitt NY-lager ispedd dyre designprodukter! hihi..vel talt fru fly!

ANETTESHUS.COM sa...

Nettopp;))

Ha en fin fredag!!

KLEM:)

Dittemor sa...

Du oppsummerer akkurat det jeg tenkte da jeg leste en annen interiørblogg nettopp. Det er jo som regel veldig lekkert, men ofte noe jeg ikke kunne tenkt meg. :) Men inspirert blir man, og det er vel poenget!

Pia sa...

Det finnes mange flotte bilder, ja, og jeg suger til med inspirasjon. Ser også trenden med at mange overdriver på interiørbilder - med avskalla vegger og opprevne møbler og sånn. Men man lar seg inspirere av mange fine detaljer.
Ha ei fin helg!

n i n a s hjem sa...

Må vel si meg enig med deg, Heid.

Jeg synes det handler om å la seg inspirere, ikke å kopiere. For meg blir ikke tro kopi "sitt eget". Men for all del, man lar seg jo påvirke av trendene "i tiden".

God helg!

Unknown sa...

Sånn sett enig med deg, Heidi, men samtidig så blir jeg vanvittig inspirert av fine stylinger og bilder. Men akkurat sånn som stylingene vil jeg jo aldri ha det... Så er det jo godt vi har alle de fantastisk inspirerende blogger rundt omkring! God helg til deg! Klem; Heidi

STYLIZIMO sa...

Jeg satt nesten å sikla når jeg så "House Doctors" nye kolleksjon. Og jeg tenkte vel mang en gang at "jeg vil ha det akkurat sånn" :) ...men så var det de penga da..hihi
Ha en fin helg, Heidi.
klem Nina

Unknown sa...

Enig ;) mye fint, men ville ikke hatt alt. Det er også noe med det at det som f.eks er på bildene her er utolig flott stylet, bildene er vakre. Men det er ikke alltid at det som er flott på bildet er så flott i virkeligheten. Jeg elsker disse bildene, synes de er helt herlige, og veggen de har brukt gjør mye av bildet. Ville jeg hatt slike vegger hjemme ? mmm nei, jeg liker "hele" vegger :)alikevell så synes jeg det er knallbra på bildet.

blabla.. nå skal jeg slutte haha.. ha en super helg:)

Mette sa...

Enig. Saerlig nar jeg for oyeblikket bor med vegger som ligner de pa bildene fordi vi er i oppussingsfase ;-) Men mange av tingene inspirerer. Det ma jo allikevel bli en blanding - for a fa frem egen stil/personlighet. Ellers blir det sjelelost og kaldt. Man ma jo se at det MENNESKER som bor i huset og at det ikke er et utstillingslokale.

ha en fin helg!
klem mette

Fru M sa...

Enig med deg..det hadde jo vært dumt å rive ned tapeten på veggen bare for at det skal se slitt ut. men på en eller annen måte så ser det kult ut. Og jeg elsker House doctor og jeg liker den industrille stilen, men tapeten hjemme har fått bli på veggen;-).
Ha en god helg..

C ♥ sa...

Jeg la akkurat inn et innlegg omhandlende noe av det samme! Rålekre bilder, og jeg elsker den industrielle stilen, men det må ikke dras for langt altså!

God helg til deg ;)

Marina sa...

Mange tak for en spændende og inspirende blog. Jeg er her på mit første besøg men kommer helt sikkert igen. Din farveholdning er meget dejlig og du har masser af spændende indhold.

Hav en dejlig weekend.

thea.e sa...

Jeg liker at bladene setter trendene mer på spissen enn tidligere, så vi selv kan velge de elementene vi liker og gjøre det til vårt eget. Og ved at det er satt litt mer på kanten enn hva som vanligvis finnes i de ordinære hjem, så tør vi kanskje å gå litt utenfor vår egen "trygghetssfære" innenfor interiør? Jeg kjenner jeg har blitt litt tøffere iallefall. Og jeg er inspirert. Flott bilder:)God helg!

hobbyvimsa sa...

Nydelige bilder,men det er nok detaljene som hadde blitt tatt inn i mitt hjem:)

God helg!!

Klem Linda

zebiah sa...

nice blog you have!!

mi-rachel sa...

akkurat ja!

Anonym sa...

du har nok helt rett i det du sier - dessuten er det så mye fint som ikke er helt meg for de - eller er fint hos andre, men ikke passer sammen med det jeg har - og jeg bytter ikke ut hele stilen hver gang jeg finner noe som er fint - sånn er det med klær også som du sier..
Gudskjelov for det også kanskje...
ha en fin helg!

No.15 sa...

Greit å gjøre det til sitt eget ja, og kose seg med å finne inspirasjon fra andre.

Nyt helgen!

Klem Lise (Hverdagsglimt)

A Dog Posing sa...

Helt sant! Jeg er nok en magasin-junkie og har tenkt akkurat samme tanke; det fungerer jo bare ikke in real life... Jeg er virkelig tilhenger av den litt råe stilen man ser overalt nå; betong, drivved, industri, vintage med en liten dose romantikk... men man må gjerne velge sin stil ut i fra utgangspunktet man har. Og når alt kommer til alt; en avskallet betongvegg sammen med et par stramme møbler skaper ikke direkte hjemme-stemning... ;) Gleder meg til å se resten av bloggen din. Likte foto-innlegget ditt på NIB i dag. Nyttig. Mvh,M

Anonym sa...

En som virkelig har det sånn er den svenske bloggen Me and Alice. Interiøret hennes er som tatt ut av en katalog. Veldig pent på bildet, men om jeg ville hatt det sånn selv ? Nei, jeg vil ha ha en utstråling av at noen bor der, ikke et hus på utstilling.

Anne

solstrands sa...

Den "hvite" puten på bildet til venstre er laget i resirkulert canvas.
De er utrolig flotte! Vi har nettopp lagt ut noen slike i nettbutikken vår.

Anette Herwell sa...

Veldig fine bilder!

- Anette
www.designbyherwell.blogspot.com