Viser innlegg med etiketten Sponset innhold. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Sponset innhold. Vis alle innlegg

søndag 4. november 2012

S Ø N D A G S T I P S






Uansett skriverier om HM i disse dager, er samarbeidet med Unicef av det gode.
 25% av salget går videre til Unicef, så vi har kjøpt både klær og leketeltet / huset.
Og det er spesielt leketeltet jeg vil tipse om, for det ble en favoritt her fra første dag!


Innlegget er i samarbeid med Galleriet, se her for flere bilder!
 O G  H A  E N  F I N  S Ø N D A G ! 

søndag 26. august 2012

By night...



For å benytte terrassen enda mer, har vi sett etter fine lamper.
Ledninger overalt er ikke så greit, så solcellelamper tenkte vi var midt i blinken.
Vi hadde lett en stund, da jeg fikk forespørsel om å prøve Scandinavian Breeze sine.




Og JIPPI; endelig fant vi noen som er fine og som faktisk virker.
Vi har skrudd et solcellelys fast i terrassegulvet på hver side som lyser opp! 




 Selv om det er på tampen av sommersesongen, er det veldig koselig med lys i hagen.
Så enten du leter etter akkurat det, eller andre ting til hus eller hage, passer det 
vel fint med en giveaway der du kan vinne 500,- fra Scandinavian Breeze?





Reglene er som de pleier:
For å delta i giveawayen, titter du innom nettbutikken og 
skriver i en kommentar her hva du ville ha valgt hvis du vant.
Du trenger ikke egen blogg, bare legg igjen navn og e-postadresse.
Jeg trekker en heldig vinner om en uke!
God søndag!:-)


søndag 19. august 2012

MINIFERIE


Enten du har hatt mye eller lite ferie i sommer, passer det vel alltid med en miniferie?       
Jeg kan i hvert fall varmt anbefale en skikkelig timeout  fra alt.... på badet!:-)


Mine favoritter på badet inneholder sitrus, det er så forfriskende!                          
 Og jeg tar alltid med blomster og levende lys for å få den ekte SPAfølelsen!:-)


Og før jeg vet ord av det har det gått en time eller to - med fullstendig ro.


Dette innlegget er laget for Galleriet, 
se flere bilder og info her!
Ha en fin dag!:-)


post signature

mandag 13. august 2012

DET GULE ROMMET


MinsteFly flyttet inn på eget rom i sommer - og mens vi lengtet etter solen malte jeg knallgult.
(Hvis du følger Fru Fly på Facebook eller Instagram vet du det allerede, hvis ikke kan du det nå)!
Rommet er ikke helt ferdig ennå, mangler litt mer farger og ting på veggene, men det nærmer seg.


Vår nye lampe Early Bird lager utrolig koselig lys i rommet, og er nydelig også uten lys.
Og hvis du er heldig, kan du også få en sånn lampe - eller noe annet fra Ting!
For Ting vil gi bort et gavekort til en av Fru Flys lesere på hele 1000,-!  


For å delta i giveawayen, titter du innom butikken og 
skriver i en kommentar her hva du ville ha valgt hvis du vant.
Du trenger ikke egen blogg, bare legg igjen navn og e-postadresse.
Lik gjerne Ting på Facebook for ekstra gode tilbud og nyheter!
Jeg trekker en heldig vinner på søndag!
Tvi tvi - og fin tirsdag!:-)

søndag 6. mai 2012

Giveaway med vind i håret!

KONKURRANSEN ER AVSLUTTET!

Det ble en latterfylt fotoskjuuut på terrassen fredag kveld for å vise de nye solbrillene mine!
Jeg tror både Herr Fly og jeg er glade for at jeg ikke er moteblogger.. haha.. skulle tatt seg ut.
Anyway, vi har visst alle årstidene på en time for tiden, men sommer og SOL er snart på vei!
Og passer det ikke da helt perfekt med en giveaway på solbriller fra Lensway her hos meg?




Jeg har brukt Lensway til linser og briller tidligere, men visste ikke at de hadde solbriller.
Og du kan faktisk kjøpe de fineste solbrillene, mye rimeligere enn i vanlige butikker!
Det er enkelt å bestille, godt utvalg og leveringen kom i posten til meg på to dager!
(modellen jeg har bestilt er de klassiske Ray-Ban Aviator, her).


Og nå kan 5 (ja F.E.M) heldige Fru Fly-lesere vinne hvert sitt par valgfrie solbriller!
Du trenger ikke å ha egen blogg, bare legg igjen epostadresse i kommentarfeltet.
Jeg trekker vinnerne om en uke, lykke til alle sammen!
Og god søndag!:)
post signature

søndag 15. april 2012

Barnerom med plass til småting


Settekassene har fått en oppblomstring den siste tiden, og jeg har fikset på et par.
Jeg visste faktisk ikke hvor mange småting barn samler opp, så de er praktiske - og veldig søte!
Så det ble en til Frøken fly sitt rom og en på lekerommet, med litt forskjellige tapeter og farger.
Jeg malte begge hvite først, og så brukte jeg tapetbiter og bilder for å pynte på dem.


 


Innlegget er laget i samarbeid med Galleriet
og du kan gjerne se her for flere bilder!:) 
Fin søndag! 

post signature

-----------------------------------------
Thanks for reminding me about translating, I keep forgetting!;)
Today`s DIY is a mini shelf for kid`s room, easy to decorate
 and make personal with bits of wallpaper and pictures.
You can find more pictures of my shelves here.

søndag 4. mars 2012

Ting + giveaway


Lenge siden sist, men nå er jeg happy for å lage akkurat denne denne giveawayen for dere.
For Ting er nemlig ny annonsør hos Fru Fly, og vil gjerne innlede samarbeidet med bravur!
Ting er en butikk der jeg alltid finner noe når jeg er innom - og der jeg alltid ønsker meg noe!
Ja, for du kjenner vel godt til Ting fra før du og? Visste du at de har startet nettbutikk?


Her ser du et lite knippe av det jeg ønsker meg, og jeg kunne ha lagt til mye mer!:) 
Og gjett hva? Nå skal du få muligheten til å slå deg litt løs i nettbutikken du også!
I samarbeid med Ting gir Fru Fly vekk et gavekort til en leser på hele 1000,-!
Ta en tur inn i nettbutikken nå, og se hva du kunne ha tenkt deg om du vant.
Skriv det i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om gavekortet.
Du trenger ikke egen blogg, bare legg igjen epostadressen hos meg.
Tar du med deg knappen og linker fra din blogg, dobler du sjansene.
(får ikke høyresperren på bildene vekk, så du må ta "skjermdump" og linke;)

 
 

Jeg trekker vinneren om en uke!
Ha en super søndag!
post signature 

------------------------------
Today I am having a giveaway for norwegian readers only.
Sorry about that, I am wishing you a super sundag!:)

onsdag 23. november 2011

Her er en moderne vri...


...på lyshusene i sink som har vært så poppis i noen år nå.
Disse hvite funkis-lyshusene fra Kahler er mine favoritter i år!

 
 
Til middag tar vi av lampen over bordet og tenner disse.
Etter middag flytter vi dem med bort på sofabordet.
Denne årstiden er ikke så aller verst egentlig...;)


Dette er et av innleggene jeg gjør i samarbeid med Galleriet.
Se gjerne innom Galleriet.com for flere bilder og info fra meg.
Og så ønsker jeg deg en kjempeflott onsdag! 
post signature 
-------------------------------
I love Kahler`s light houses from Galleriet.
This time of year is actually kind of nice;)

torsdag 17. november 2011

Villervalla + giveaway


Butikken med det kule navnet Villervallashop.no er en ny butikk med klær til de små.
Fine, fargerike klær med behagelig kvalitet og fint snitt som skiller seg litt ut.
Frøken Fly var spesielt begeistret for selekjolen med stjernelommer på,
og miniFly sprellet av fryd i sin artige kordfløyelsdrakt med retropreg.
(det hadde hun kanskje gjort uansett hva hun hadde på seg da, men..;)


Nå skal Villervalla i samarbeid med Fru Fly dele ut to gavekort.
Du gjør som vanlig; Titt innom butikken og se hva du ville ha valgt ut.
Legg igjen en kommentar her, og du er med i trekningen om et gavekort på 500,-.
Titt også innom Facebookgruppen, det trekkes et gavekort på 300,- der også.
Altså er det to heldige vinnere som trekkes på søndag, lykke til!:)
I mens planlegger jeg å male en vegg her, mer om det i morgen!
Ha en super torsdag!
post signature

tirsdag 15. november 2011

"Mmmm, det smaker søtt og godt..."


...sier Frøken Fly når hun spiser muffins, og hun har rett!;)
For vi laget søte muffins, også kalt cupcakes eller feminismens død, i går.
I anledning farsdagen ble det sjokolademuffins med skikkelig klissete pynt!
Papirfigurer limt på tannstikkere og kongler dandert utgjorde finfin pynt synes vi.
 

Dette innlegget er et av dem jeg lager i samarbeid med Galleriet i Bergen.
Det gir meg muligheten til å kikke litt ekstra i butikkene der, og det er så gøy!
Forleden fant jeg en genial dings som gjør pynting med glasur mye lettere.
Se gjerne på Galleriet sin side for flere bilder og lure tips til pynting!
Så fristende var de at det var vanskelig å holde fingrene av 
fatet lenge nok til at mor fikk tid til å knipse bilder!;) 




Og hvis du lurer på dette med feminismens død, kan du lese mer i essayet her,
fortsett gjerne lesningen med Mammadamens fornuftige tanker i innlegget hennes her.
Tror du at muffins symbolerer feminismens død, eller lar du deg provosere av slike utspill?
Jeg gjør ingen av delene, men jeg sukker litt over at kvinner stadig er kvinners verste fiender.
Og må vi virkelig velge mellom å være enten gammeldags husmor eller moderne karrierekvinne? 
Den moderne kvinnen kan og vil mer en noensinne spør du meg, noe overfladisk og mye annet.
Og hvem kan egentlig skal rangere hva som er viktige og meningfylte tema (for kvinner)?
Tanker om sistnevnte problemstilling har jeg tidligere skrevet litt om her.  
Heia estetikken og ikke minst muffins/cupcakes også-
og ha en strålende tirsdag!:)
post signature

fredag 4. november 2011

Hvitt, grønt & bambus


En ekstra koselig lunsj gir påfyll på travle dager,
og i helgene blir det kanskje tid til en skikkelig god frokost også!
Manokopper- og fat er velkjente i bloggsfæren, men jeg liker dem likevel;)
(for det gjør jeg slett ikke alltid etter at ting blir "overeksponert" en stund).  
Men Kähler fornyer seg, og nye design og farger dukker stadig opp.

Formene til Mano er og blir herlige - og jeg synes grønt og hvitt er nydelig nå!
Og er ikke det kule bambusbestikket fra House Doctor bare prikken over i`en?
For å gjennomføre den “naturlige stilen” har jeg brukt helt hvite servietter,
litt grov hyssing og litt av en olivengren som pynt.  


Sjekk ut Galleriet her for flere bilder og mer info!:)

Ellers var førjuls/-bloggtreffet hos Hviit i går superkoselig.
Hviithuset var nydelig ned til minste detalj, og for et showroom!
Kunne tatt med meg alt hjem, så det blir ikke siste gang jeg shopper der. 
Lotteri og goodiebags var stas, og vi gikk tunglastet derfra alle sammen.
Men aller viktigst; herlighet så mange fine jenter jeg traff i går!
Og miniferien min varer heldigvis en dag til!
Ha en strålende helg!

post signature 
________________
 I never get tired of Kahler design.
I love the shape and colors of both the cups and plates.
The finishing touch is bamboo cutlery, love them!
You can see more of the table setting here.

torsdag 27. oktober 2011

Når kulda setter inn...

 
Først må jeg bare si tusen takk for alle koselige kommentarer på de siste innleggene.
Det er veldig fint og koselig å høre at bloggen min er en inspirasjon og glede for andre!
Når tiden ikke strekker helt til, er slike tilbakemeldinger med på å gi ny giv og motivasjon.
 
Med høst og vinter i anmarsj, begynner vi så vidt å bli kjent med det nye husets årstider.
I loftsstuen vår, eller generelt hele 2.etasjen ble det ganske kaldt, og en ovn ble nødvendig.
Og da passet det jo helt perfekt at jeg fikk teste ut den nye glasspanelovnen fra Calor Glass.
Novaplan AS lanserte nå i høst denne ovnen som jeg synes er mye finere enn andre ovner.
For en som nesten er mer opptatt av det estetiske enn det praktiske, var det en god begynnelse!
Og nå har vi prøvd den største ovnen et par uker, og er storfornøyd på alle måter.
Ovnen holder rommet i passelig temperatur akkurat som den skal gjøre,
den gjør ikke for mye av seg, men er fin og glir rett inn i interiøret.
Se her for priser og ikke minst: hvor du kan få tak i dem.
Og så skal du ikke se bort fra at det blir en giveaway her snart...;)
Ha en superduper torsdag!
post signature 
PS. Gratulerer med dagen, verdens beste mamma!

mandag 10. oktober 2011

Høstselskap


Jeg er ikke helt over at det ikke skal være sommer på lenge, men vi får jo gjøre det beste ut av det!:)
Kveldene blir mørkere enten vi vil eller ei, og når regnet pisker på ruten, frister innekos mest. 
Da er det ekstra koselig med litt selskap. Og det trenger ikke å være så tidskrevende.
Enkel borddekking gjøres ganske kjapt, og det trenger ikke alltid å være så fancy.
Et forslag er jentekveld med det enkleste som finnes, ost & kjeks.


Men vertinnerollen har en merkelig tendens til å alltid bli pittelitt stress uansett, har det ikke?;)
Her var jeg nesten ferdig, men begge var barna våkne ennå (èn skrek og èn maste om eeen til kjeks).
Så kom det uventede (men velkomne) gjester på døren rett før de ventede gjestene skulle komme,
eplemuffins ble nesten glemt i ovnen, og DA kom jeg kom på at jeg måtte huske å ta et par bilder.
Men alt endte noenlunde greit, flere bilder fra bordet kan du se i innlegget mitt for Galleriet.
I går bestilte jeg forresten flybilletter til førjulskos hos Hviit, skal du og?:)
Veldig kjekt å ha noe sånn å se frem til på regnfulle hverdager.
Ha en super start på uken!
post signature
-----------------------------
I am still adjusting to the fact that summer is over.
But dark, rainy nights can also be cozy, especially with company.
The other day I had friends over, and set the table in a couple of minutes.

tirsdag 20. september 2011

Naturen + Galleriet


 Som noen vet, skriver jeg masteroppgave om blogging, og synes både den praktiske 
og teoretiske delen av fenomenet er veldig spennende (selv om jeg ikke alltid får like mye tid til begge deler;)
Det er utrolig gøy å være i "feltet" jeg undersøker, selv om Fru Fly først og fremst er for gøy.
Men det er ingen tvil om at de sosiale, kulturelle og kommersielle effektene brer om seg etter hvert. 
Bedrifter satser mer og mer på sosiale medier. Og en del av dem synes at jeg har noe å bidra med.
Derfor startet jeg for en tid tilbake mitt eget foretak og tar en del ulike oppdrag, mest foredrag.
Og for et halv års tid siden holdt jeg et foredrag for kjøpesenteret Galleriet i Bergen,
og etter det kom det i stand et videre samarbeid som jeg er i gang med nå.
Det går ut på at jeg kommer til å ha to innlegg i måneden på Fru Fly,
samtidig som jeg skal skrive for deres hjemmeside/blogg her.
Håper dere vil like disse innleggene, jeg tror det blir gøy!



Det første innlegget mitt i dag handler om en av interiørtrendene i høst; det naturlige (i år også!:)
Vi bor jo tross alt i et land omgitt av vakker natur og det skulle jo bare mangle at det inspirerte oss.
Jeg er en av dem som liker veldig godt å ta naturen inn, både materialer, farger og symboler.


Det nyeste tilskuddet mitt er en utrolig kul vase i keramikk fra Hjertholm på Galleriet.
Det er kunstneren Sarah Reed som har laget den og den finnes i flere varianter, flere 
størrelser og motiver (blant annet med den superpopulære sommerfuglen på;)
Og dette er ikke bare en vase, men en lykt også! Inni vasen er det preget blader 
og disse kan du se gjennom lykten hvis du setter et kubbelys oppi. 
Så stemningsfullt at det nesten ikke gjør noe at det regner!;)   


Akkurat nå er det lys i vasen/lykten 
-og snart lunsj med en god venninne.
Ha en super tirsdag!
post signature 
--------------------------------------------
One of the interior trends this fall is "forest life".
I love bringing the beauty of nature inside;
the colors, materials and symbols.

lørdag 6. august 2011

Endelig...

 ...har vi hage som vi kan løpe rundt i pysjen i!
På sene sommerkvelder som blir litt for sene fordi det er varmt,
og tidlige morgener der vi har ekstra god tid, er hagen perfekt lekeplass.
 Frøken Fly har fått ny favorittnattkjole fra Sam & Sofie, fra svenske Cotton & Button.
100% økologisk bomull, silkemyk kvalitet og nydelig design. Det kan jo ikke bli bedre.:)
På ønskelisten står pysjer i samme merke, de finnes i både hvit, rosa og lys turkis.
Mer hageprat blir det senere, for der er jeg helt grønn.
Altså som i "kan ingenting", men vil gjerne lære.;)
Ha en strålende lørdag!
post signature