Viser innlegg med etiketten Små og store tanker. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Små og store tanker. Vis alle innlegg

fredag 22. juli 2011

Happy!

Vi har kommet oss i nytt hus og
forløpig er alt et salig kaos her, men vi er happy!
Frøken Fly løper rundt av glede og synes alt er nyyyydelig!:)
Da hun kom opp i loftstuen som du ser på bildet og fant noen av lekene sine her, 
tok hun seg til begge kinnene og sa "mamma, jeg kan ikke troooo at det er sant"!
Med Frøken Fly proppfull av positiv energi og skjønneste BabyFly på armen, 
kan vi ikke annet enn å ha det strålende fint oppi alt kaoset.
Jeg er glad vi har bilder som dokumenterer denne tiden, 
den vil vi alltid huske som helt spesiell. 
Fiiin fredag til deg også!
post signature 
--------------------------------
We have moved in to the new house,
and even it`s chaotic here now, we`re so happy!

fredag 1. juli 2011

Så rart!

Lillegullet vårt kom nettopp hjem til oss,
samtidig føles det som hun har vært vår for alltid.
Litt rart- og veldig fint!
Fin fredag!
post signature
----------------------------------------
Our babygirl just came home, 
at the same time it feels like she`s always been here.
We are feeling so lucky and grateful for her, every day.

søndag 12. juni 2011

Øyeblikk

Skulle ønske det gikk an å fryse tiden, bare litt.
Det er så mange dyrebare øyeblikk- som aldri kommer tilbake.
Men heldigvis er det mange nye som kommer også, hver eneste dag.
Det gjelder bare å få øye på dem, fange dem og ta vare på dem.
Nå for tiden er det det letteste i verden hos oss, bare se her.
Håper du også ser noen i dag.
Ha en fin søndag!
post signature
------------------------------
Capturing precious moments.
Hope you have some too.
Have a great day! 

onsdag 8. juni 2011

Lykke!

Natt til torsdag kom lillesøster-Fly til verden!
Etter en tøff avslutning på svangerskapet, endte alt godt.
Det føles som vi har løpt maraton, og endelig er i mål. 
Nå er jeg bare uendelig lykkelig - og takknemlig.

post signature
----------------------------------------
2. June little sister finally arrived.
We are so happy and thankful!

torsdag 26. mai 2011

Hjem, kjære hjem...

Når det ikke er en selvfølge å få være hjemme, er det ekstra godt å komme hjem.
Etter å ha fått konstatert svangerskapsforgiftning ble det innleggelse på sykehus i går.
Heldigvis ser verdiene noenlunde stabile ut så langt, og jeg fikk komme hjem igjen i dag.
Jeg skal følges tett opp fremover og det går nok ikke så altfor lenge før lillesøster er her.
Her har jeg lagt teksturer på et bilde av foten til Frøken Fly da hun var nyfødt.
 Det får meg til å tenke på forholdene den lille som er i magen har nå.
Varmt, rolig, kjærlig, trygt, mykt og stille - "før stormen":) 
Ønsker deg og dine en fin fredag!
post signature

tirsdag 24. mai 2011

Solgt!

Visningen på torsdag er jammen avlyst, for huset ble solgt i går!
Vi er veldig glade og lettet over at det gikk så fort og greit.
Og vi er veldig fornøyde med resultatet!:)
 
Nå kan roen senke seg litt her igjen, etter noen mildt sagt hektiske uker.
Og det er godt å vite at vi får igjen for alt arbeidet vi har gjort den siste tiden.
 Loft, garasje, boder og skap er ryddet og vi er nesten klare til flytting i juli.
Jeg skulle forresten ønske at det var visning her hver eneste uke, 
da hadde en viss mann kanskje holdt litt bedre orden her...:)
Nå er det arbeid med masteroppgaven min
  og venting på lillesøster som gjelder.
Det er mer enn nok.;)

post signature
------------------------------------
The house was sold yesterday - and we are so happy!
Now it`s time to relax a bit, we deserve it.:)

torsdag 5. mai 2011

Nytt hus!

Dere som følger Fru Fly på Facebook har allerede fått med dere at:
Vi har vært på husjakt en stund, men det har vært lite aktuelt på markedet.
Helt til for en uke siden, da dukket endelig det potensielle drømmehuset opp.
Etter en nervepirrende og kjempetøff budrunde på tirsdag, ble huset vårt!
Nå får vi et større hus med historie og sjarm, hage og muligheter.
Det er i gangavstand fra huset vi bor i nå og barnehagen, det er vi glade for.
Det blir jo en del nytt og store forandringer fremover, men alt er bra - veldig bra!
Overtakelsen blir forhåpentligvis i sommerferien vår i juli, og vi gleder oss enormt!
Du skal selvsagt få være med på planleggingen og prosjektene når det nærmer seg.
Det er ingenting vi MÅ gjøre i huset, men en del vi vil gjøre etter hvert.;)
post signature
--------------------------------------------
We have finally found the house of our dreams!
We can`t wait to move in this summer
and soon show you too!

fredag 22. april 2011

Hjelp, vi er på ferie...

...snudde seg heldigvis til 'Jippi, vi er på ferie' over natten!
Første kvelden ville ikke Frøken Fly legge seg, og prøvde å unnslippe etter alle kunstens regler.
("jeg er tørst", synge 43 sanger, "jeg må må på do", falle ut av sengen og stille 79 spørsmål alà "hvorfor er gresset grønt").
Det var visst ikke lett å slå seg til ro på et fremmed hotellrom, og Frøken Fryd ville hjem igjen!
Hun truet med at hvis hun ikke fikk stå opp igjen,  så fikk ikke vi komme i bursdagen hennes.
Veldig lovende start ja, og vi tenkte vårt om de neste dagene - men vi tok heldigvis feil!
For hun sovnet til slutt - og etter det har ferien vært helt strålende!
Besøk hos gode venner vi skulle ønske bodde mye nærmere, iskrem, blå himmel,
glade og skjønne barn, tusling langs bryggen, shopping, sushi, Kongeparken,
bading i basseng og boblebad, deilige hotellfrokoster og solvarme kinn.
I dag skal vi hjemover igjen, men vi er glade påsken varer litt til!:)
post signature 
----------------------------------------------------------------------
Our easter holiday started kind of rough with little Miss Fly refusing to sleep away from home.
But she finally fell asleep, and since the morning after, the holiday has been perfect!
I hope your days are good as well, happy easter!

tirsdag 22. mars 2011

Balanse

Hus som flyter, kropp som knirker, 
oppgave og regn så langt værmeldingen kan se.
Varmt og trygt hus, voksende mage med et mirakel inni, 
verdens fineste storesøster to-be og bollebaking.
 Ønsker deg en fin tirsdag!
post signature 
----------------------------------------------
A messy house, an aching body, hard studies and endless rain.
A warm and safe house, a growing belly, the best big sister to-be and baking.
At the end of the day, there is actually a nice balance....
Wishing you a lovely tuesday!

onsdag 16. mars 2011

Tiden strekker ikke til...

 ...eller det føles i hvert fall sånn!
Arbeidsoppgavene er mange og store om dagen.
Bloggen kommer langt ned på listen, men jeg er her!:)
Håper dette gamle ordtaket stemmer, for jeg bruker virkelig døgnets timer!
April og våren kommer med roligere dager, det blir fint kjenner jeg.
Ferskengreiner i full blomst er en herlig påminnelse!
Fin onsdag til deg og dine!
post signature 

tirsdag 8. mars 2011

Dobbelt glede


Tusen takk for alle hilsener og gratulasjoner, det er helt utrolig!
Jeg er så overveldet og rørt til tårer over at dere gleder dere sånn på våre vegne.
Vår glede holder i massevis, men det er fantastisk at gleden bare blir enda større ved å dele.
 
Over 200 kommentarer, eposter og meldinger på Facebook bekreftet klart det jeg trodde på forhånd;
Vi er mange som strever lenge med å få barn og det er ikke alltid lett å snakke om med omgivelsene.
Derfor hoppet jeg i det og skrev de små linjene, og nå kan jeg si at jeg synes det var verd det.
Og jeg er veldig, veldig glad hvis vår (begrensede) åpenhet kan hjelpe noen - på noe vis.
 Og ikke minst vise at det er håp- i vårt tilfelle ikke bare en, men TO ganger!

Hvem var det som lurte på om blogging var meningsløs?;)
Det spørsmålet skal i hvert fall ikke jeg stille meg igjen...
Igjen, tusen takk - og ha en strålende dag!
Og ja: gratulerer med dagen medsøstre!
post signature
----------------------------------
 Thank you so much for all your  congratulations!
It is overwhelming and touching to share the joy - and get double in return.
More than 200 comments and emails shows me that we are not alone.
So I am very happy if my openness can help anyone in any way-
and most of all; give hope- we did it not only once, but twice.
Who asked if blogging was meaningless a couple of days ago?
I am never going to ask ask again...
Thank you so much!

søndag 6. mars 2011

På tide å dele en hemmelighet...

... for vi gleder oss sånn:

Det er personlig å dele dette; men vi har hatt en veldig lang og tung vei for å komme hit.
For oss føles det riktig med litt åpenhet rundt det som har preget livene våre i mange år.
Eller det vil si; vi er vel egentlig ganske ambivalente i forhold til hvor åpne vi vil være.
På en måte vil vi ha det helt for oss selv, samtidig er det er synd hvis alle tenker sånn.
Skulle ønske det var lettere å snakke om og forstå, for det er mange i samme båt.
Nå er vi evig takknemlige, forventningsfulle og veldig lykkelige.
Juni og lillesøster kan ikke komme fort nok!
post signature
-------------------------------------------------
It is time to share the best secret in the world:
I am pregnant, and we are waiting for a little sister in June.
 We`ve had a long, hard struggle to get pregnant with both our girls. 
Even if it is personal to share this, I do it anyway  - because
I think it should be more open and ok to talk about it.
Now we are happy and very, very thankful!

torsdag 3. mars 2011

Meningløs blogging?

Jeg er et menneske som er opptatt av estetikk. Jeg liker interiør, design, kunst - og populærkultur. Jeg leser Ikeakatalogen og glansede interiørmagasiner. Jeg ser interiørprogrammer på TV og fryder meg over forandringer. Jeg elsker puter og lysestaker, og maler veggene langt oftere enn nødvendig. Jeg er et kreativt menneske som syr, baker og iverksetter gjør-det selv-prosjekter i hopetall. Jeg fotograferer fine ting bare fordi de er fine. Jeg liker mote, form og farger. Jeg bryr meg om hvordan det ser ut rundt meg, og ikke minst hva det gjør med meg og omgivelsene mine. Og det blogger jeg om. 
Jeg er et menneske som er opptatt av politikk. Jeg engasjerer meg, og deltar i samfunnet. Jeg har en mening om likestilling og innvandring- og asylpolitikk. Jeg har oversikt over det politiske landskapet, og bruker stemmeretten min. Jeg leser bøker, aviser og faglitteratur innenfor flere felt (blant annet blogging;). Jeg har utdannelse, og utdanner meg stadig mer fordi jeg er nysgjerrig og interessert i livet. Jeg holder meg orientert om nyhetssaker i inn- og utland, og bryr meg om hvordan verdensbildet ser ut. Men det blogger jeg sjeldent om.
Begge sidene sier mye om meg, og den ene utelukker ikke den andre.
Den sistnevnte er den viktigste, men betyr det at den første er meningsløs?
At bloggen er meningsløs? Eller har den en egen verdi? Og i så fall: hva er den?
Kontrollspørsmålene er ofte: Gir Fru Fly meg og andre noe? Gjør den dagene bedre?
Noen dager dukker et sterkt behov for å forvare bloggen frem, andre dager er jeg stolt.
I blant gjør mine egne tanker eller kommentarer fra media og omgivelsene meg usikker.
Men så kommer fine tilbakemeldinger og mailer og fra dere- og da blir jeg sikker.
Det er ikke meningsløst, takk for at dere minner meg på det hver dag!
post signature
----------------------------------------------
Sometimes blogging feels meaningless.
Compared to the "real" stuff in life it might be trivial and superficial.
Sometimes I feel the need to defend my blog, sometimes I am proud.
Thank you so much for reminding me of the latter every day!

lørdag 22. januar 2011

Et par ord...


...kan romme enormt mye.
Jeg er veldig takknemlig, ekstra mye for tiden.
Og jeg har laget og hengt opp dette Fly-printet
som en påminnelse om at jeg skal forbli det.
 
  Ha en herlig lørdag!
post signature 
---------------------------------------------------
A couple of words can say so much.
And I am extra thankful these days, 
so I have made a print to remind
my self to stay that way.

søndag 9. januar 2011

Enjoying the small things


Flere av dere kjenner til denne fra før, men det er mange som ikke gjør det, derfor vil jeg dele.
Enjoying the small things er en foto-/hverdagsblogg som tobarnsmamma Kelle Hampton står bak.
Bloggeren har to nydelige jenter og solstråler, hvorav den yngste datteren, Nella har Downs syndrom.
 Kelle blogget i svangerskapet (hvor hun ikke visste om Nellas syndrom), fødselen og tiden etterpå.
Hun skriver gnistrende godt, tar vanvittig flotte biler og har rørt meg til tårer mange ganger.
Det vil hun gjøre med deg også hvis du tar deg en tur, anbefales på det varmeste!
 I anledning Nellas 1-årsdag i disse dager, ønsker Kelle å engasjere leserne sine litt ekstra.
Kelle ønsker at barn med Downs syndrom skal ha samme muligheter som alle andre barn.
Og for at dette skal bli mulig, trengs det både bra holdningsarbeid og økonomiske midler.  
Jeg synes hun er godt i gang med det første, og nå vil hun også ta et tak for det siste, her.
Kelle har mange lesere, og et lite bidrag fra hver leser vil utgjøre en stor forskjell.
(jeg har bidratt og dermed sjekket at det går fint fra Norge også).
All pics: Enjoying the small things

Uansett vil du kose deg med denne bloggen; og husk enjoy the small things!
Og du kan vel ikke unngå å smile stort når du ser Nella smile?:)
Ha en strålende søndag med dine kjære!
post signature 
--------------------------------------------------
You might already know about the fantastic blog Enjoying the small things? If not; I recommend a visit!
You will find beautiful pictures and well written stories that will make you cry- if your heart is not made of stone;)
The gorgeous Nella turns one year these days and her mother Kelle, wants to engange you and me-
to help give children with Downs syndrome the same oppertunities as other children.
You can read it, and contribute here.