Viser innlegg med etiketten Inspirasjon fra andre. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Inspirasjon fra andre. Vis alle innlegg

torsdag 6. januar 2011

Drømmer...


...er gratis og faktisk veldig gøy.
Vi har det bra der vi bor nå, men skal ikke bo der evig -og kikker litt.
Neste hus håper jeg er eldre enn det vi eier nå, jeg vil ha et hus med sjel.
Et hus som har levd litt, knirker litt og har gamle, fine materialer vi kan ta vare på.
Tregulv som kan lutes eller males, god takhøyde, åpne løsninger, store vinduer og mye lys.
 Bilder: Sisters Agency

Selve huset og interiøret er viktig, men for meg er det beliggenheten som er avgjørende. 
Jeg er storfornøyd med området vi bor i nå, men savner utsikt og mer luft rundt oss.
Men jeg vet også at det ikke er lett å finne alt på et sted.
Hva ser du etter i et hus/hjem?
post signature 
......................................................
Dreams are for free, and they are fun.
We are happy where we live now, but we are still looking around.
These pictures represent som of the things I will be looking for in a house.
But it all boils down to the environment, the placing of the house.
And it is not easy to find the perfect home at the perfect place.


lørdag 11. desember 2010

Sjarmerende jul


Ikke helt tradisjonelle nisser, men like fullt sjarmerende.
Maileg har en helt egen evne til å skape stemning, også i julen.
 
Bilder: Maileg | Kollasje: Fru Fly

Siden vi ligger etter skjema, blir det juleforberedelser på oss i helgen.
Vi bør få handlet julegaver og julemat, pynte og bake.
Fin lørdag til deg og dine!
post signature

fredag 19. november 2010

Ordkunst


Språk og ord i alle former facinerer meg, også som kunsterisk uttrykksform.
Jeg bruker ofte og ganske mange ord selv, både i kreative prosesser - og verbalt...;)  
 
Jeg synes derfor det var artig å komme over den britisk kunstneren Ellen Bell  
og hennes fantastiske utstilling 'Talk To Me' som fant sted i Bath, mars i år.
Utstillingen er en del av et studie om emosjonelt språk i nære relasjoner.
 
Jeg får lyst til å sette med ned med aviser og lete etter fine ord.
Klippe og lage bilder av ordene. Kanskje jeg skal?
Fin fredag!
post signature
---------------------------------------------
I find words and language in all forms facinating and was glad when I found the artist Ellen Bell.
She has in the exhibition 'Talk to me', been producing a series of book and text-based drawings
and installations exploring the use of emotional language within close relationships.
This makes me want to sit down with a bunch of newspapers and 
search for words, cut and make pictures.

lørdag 13. november 2010

Forslag til aktiviteter...


...og kreative sysler trenger vi alle i blant, spesielt med barna.
Vi har alle vært der: dårlig vær, laaange innedager og ingenting å gjøre på.
Da er det herlig med påfyll og forslag til aktiviteter man kan fylle dagen med. 
I bloggen lilla a finner du hundrevis av fantastiske, kreative og morsomme ideer.
 Her er et par smakebiter på hva den inspirerende mamma og hennes barna lager.
Her har de brukt epler til krans, maling av håndkle og maling av innpakningspapir.
Og ja, du finner masse gode og spesielle julegaveideer her også.
Ta en titt og la deg bli inspirert, det blir jeg!
 Alle bilder er lånt med tillatelse fra lilla a, kollasjen er laget av meg.

Ha en fin lørdag!
post signature

tirsdag 9. november 2010

Leenge til jul ennå, men....


...plutselig blir man litt ekstra inspirert og fristet til å sette i gang med forberedelsene.
Jeg skrev senest i dag i en kommentar at jeg ikke tenkte på jul ennå, men,... nå gjør jeg det. 
 
De flotte jentene bak Hviit og Konfettiform har laget et eget julemagasin som du MÅ se! 
Det heter Hviit jul og har en rålekker layout og er spekket med nyyydelige bilder!
En god del av det du ser i online magasinet, finner du i hos Hviit. 
 Bilder: Tjuvlånt av Hviit og Konfettiform, håper det er ok;)

Ha en super tirsdag!
post signature

mandag 1. november 2010

Søtere enn søtest


Laura Di Francesco er en italiensk kunster som bor i Sverige og lager de søteste illustrasjoner.
Illustrasjonene har et helt eget uttrykk, de er sarte og kule på samme tid.
Det er morsomme motiver og utrolig sjarmerende figurer.
Den lille kaninen nederst er en av figurene som har blitt barnebok

 
Og egentlig kan flere av disse passe inn utenfor barnerommet også.
Bildet under heter "smule",  og kunne vært supersøt i ramme på kjøkkenet!
  Fin mandag!
post signature

søndag 17. oktober 2010

Jeg har jo tidligere...


...stått frem med min uhelbredelige putemani.
Den blir ikke på ingen måte mindre, og den siste uken har samling økt ytterligere!
Herr Fly har gått fra å riste på hodet til å le når jeg syr eller plukker med meg en ny pute.
Day sine puter i høst/vinter er helt fantastiske!
Både fargene og motivene nydelige, det er noe for en hver smak.
De er ganske dyre, men er så forseggjorte og gjør faktisk en hel sofa! 
*deler raust med argumentene du kan bruke overfor deg selv eller mannen*
Jeg har gått fra lilla til blått og grått;)
Ha en herlig søndag!
Og husk Hviit!
post signature

tirsdag 12. oktober 2010

Opp på veggen

En trend som i utgangspunktet er en gammel interiør-hit, er tallerkner på veggen. Jeg husker mormor hadde en vegg som nesten ligner litt på den ene under her. Det hang mange fine, blå fat på kjøkkenet. Hun fikk et fat i året av bestefar, og veggen ble større og finere for hvert år.
 

For en tid tilbake var jeg på besøk hos en venninne som også hadde begynt å lage en tallerkenvegg, i stuen. Hun hadde samlet sammen mange forskjellige, gamle fat som gjorde stueveggen helt unik. En sånn samling blir man stående og se på. Og jeg har nesten litt lyst på en selv. Må bare samle sammen noen veldig kule fat først...:)
 Bilder: Oh, so darling
 
Ha en stålende dag!
post signature
.......................................................
The 'plates on the wall' trend is back (and has been for a while;)
I remember my grandmothers blue plates on the wall, and it gives me a good feeling.
A friend of mine also made a plate wall, and now I almost consider one my self.
But first I have to get a very cool collections of plates...

fredag 8. oktober 2010

Det er mulig...


...å gjøre det rufsete og stilig på en gang.
Dystre farger, sliten mur, ujevne gulv,
gamle rammer, krøllete duker, asymmetri
Vakkert og inspirerende.
Nok en gang fantastiske bilder fra TineK.
Bilder: TineK

 Fin fredag!
post signature
------------------------------------
Dark colors and rustic details are beautiful!
TineK autumn/winter is awesome, as always.
This is perfect imperfection, don`t you think?

torsdag 26. august 2010

To tanker i hodet på en gang...


For jeg er ikke helt ferdig med sommeren sine friske farger,
samtidig som jeg begynner å modnes for at høsten og mørket er her.
 
Lilla, blå- og gråtoner blir mest sannsynlig fargene hos meg i høst.
 Og jeg lar meg inspirere av disse nydelige bildene fra danske Bloomingville.
Har du "hamskifte" i huset, og i så fall hvilke farger tar du inn med høsten? 
Ha en herlig dag!
post signature