torsdag 10. mai 2012

Hus + hage


Jeg har fått en del forespørsler om å vise huset fra utsiden, og det kan jeg jo!
Det er store forandringer på gang, så akkurat nå er det litt kaos her, men det blir bra!
Huset er som sagt ikke nytt, men en gammel gård fra 1901, med et påbygg fra 80-tallet.
Det ser man godt, fra innkjørselen ser man gårdstunet, og fra baksiden 80-tallshuset og
fra sidene ser man at det litt hummer og kanari - rart, men også veldig koselig og fint!
Jeg synes det er litt av sjarmen; odde vinkler og masse muligheter til å sette vårt preg.

  


Bildene under er fra prospektet og rett etter vi overtok, mye forandringer er gjort siden det.
Vi har tatt vekk busker og sagd ned trær, sådd gress, lagt belegningstein fra garasje til inngang, 
satt inn port på baksiden, lagt fliser i inngangsparti og trapp, og laget en stor terrasse mellom 
garasje og terrassedør. Terrassen går rett ut fra stuen, og har gjerder rundt hele med to porter.
Nå lager vi en levegg og tak over deler av terrassen, og ikke minst så holder vi på å male alt!
Som det forrige huset, skifter vi fra rødt til hvitt (eller lyslys grått), for vi eeelsker å male......;)
Neida, men selv om rødfargen er fin, synes vi den dominerer og sees fra alle vinkler inne.
Så jeg synes det er utrolig deilig når alt blir lysere rundt meg for hver dag som går nå!


På terrassen har vi solen helt til den går ned, så vi gleder oss sånn til utesesongen begynner for alvor!
Og jeg skal selvfølgelig vise "etter-bilder" når det begynner å bli ferdig her om ikke så lenge.
Det er godt at mye ble gjort i fjor, sånn at vi denne sommeren kan nyte alt sammen!:)
Ha en kjempefin torsdag!


post signature

---------------------------------------
Today I am showing you my house from the outside + garden.
These pictures are before-pics (taken last summer, before we started working with it).
Since then we have done a lot, e.g. terrace with roof and now painting the house light grey.
Still working, and the after-pics will be shown as soon as we have are finished!;)


18 kommentarer:

Den där Marie sa...

Så fint hus du har! Helt underbart :)

Kram Jonna

Jana sa...

I'm very curious what will your house and waiting impatiently for the photos :-)

Lisette sa...

Så koselig hus, Heidi;) liker at det er rødt, gir en landlig preg på det...og ser mange fine detlajer på uterommet allerede. Har en utfordring helt fram til 1.juni "vis meg uterommet", superfin premie fra Missoni home +++. Er du med så blir jeg kjempe glad;) Klem fra meg til deg.

Anonym sa...

Kjempekoselig hus dere har, gleder meg også til å se flere bilder etterhvert ;-) vi har også rødt hus som skal få ny farge i sommer. Vi har ikke helt bestemt oss enda, men det blir en gråfarge. Kan jeg spørre hvilken gråfarge dere har valgt ? Ønsker deg en flott dag!
Klem Vigdis

Vigdis sa...

Så fint hus! Hos oss males det også, fra beige med Røøøde kanter til lys grått med hvite detaljer. Det blir så bra!
(gjenstår bare en heeeel del...)

Anne Grete sa...

Så moro å få se huset fra utsiden også, kjempefint!! Og det at det er bygd i forskjellige perioder er jo bare sjarmerende :)

Gleder meg til å se mer!

Klem

Anonym sa...

Kjempefint hus ! Tror jeg var påvisning på dette ! Liker det veldig godt!

K R I S T I I N A sa...

Fint!!!!

Frk.Fryds Hverdagsgleder sa...

Så kjekt å se huset fra utsiden. Utrolig koselig og sjarmerende hus.

Ønsker deg en strålende dag!!

lillpastill sa...

Å så koselig da!
Ha en fin fin dag.. I dag skinner jo solen så fint her i Bergen by.. :)

hobbyvimsa sa...

Gøy å se FruFly huset på utsiden..

Her holder vi også på og planerer å lager hage,huset var vi i gang med å male,men så kom regnet...Passet godt for den nye sådde plenen dag:)

Nyt dagen!!

Klem Linda:)

Vivian sa...

Det var dere som fikk det flotte huset:-) Smugtittet på det på finn.no da det ble lagt ut.Et hus med mange muligheter!


Ha en super fin dag i solskinn:-)

Linn sa...

Ah,lekkert!
Skikkelig idyllisk :)

Karin Pedersen sa...

Kjempeflott hjem du har :)

Myke minutter sa...

Så gøy å få se Fly-huset, gleder meg til fortsettelsen! :) Klemmer

Molly sa...

Your pictures are so wonderful and beautiful, I love your style!
lovely hugs
molly

Mammadamen sa...

Så fint det ser ut, Heidi!

Vi leter etter nytt hus selv, og det ser nok ut som vi har ganske like preferanser:-)

God helg til deg og dine!

Klem Karianne

Din norske oversettere sa...

Så fint hus, så koselig, Heidi

Klem!